Bonus bij ABN AMRO en prijsverhoging bij AJAX

Er is veel te doen over twee Amsterdamse instituten- Ajax en ABN AMRO. Bij beide gaat het om prestaties en beloning. Kort gezegd, kun je de klanten meer geld laten betalen of bestuurders meer salaris of een bonus terwijl de prestaties niet goed zijn of waren?

avAJAX heeft leden die zich zeer betrokken voelen bij onze club. Die betrokkenheid  is gebaseerd op een emotionele verbondenheid, het herkenbare attractieve voetbal, internationale resultaten en een lekkere sfeer in de Arena. Dat de club financieel gezond moet zijn is een voorwaarde. Succes op korte termijn door dure aankopen en grote uitgaven leidt onherroepelijk tot echte problemen op middel en lange termijn. De eigen jeugdopleiding moet de talenten klaar stomen, de technische staf moet eigen kweek aanvullen met goede aankopen. Die aankopen geven geen garantie- niemand heeft een kristallen bol waar de toekomst laat zien dat een speler uitblinkt bij Ajax, we hebben in het verleden best goede aankopen gehad- Chivu, Huntelaar, Suarez, en anderen.
De ophef over de prijsverhoging van 7000 stoelen lijkt op de ophef rond het verhogen van de salarissen van de top van ABN AMRO. Heeft men voldoende betrokkenheid bij de gevoelens van seizoenkaarthouder?? Hieronder twee quotes uit NRC Handelsblad: Geef je eigen mening in de poll  op
Youp van ’t Hek:
Maar de Ajax-directie heeft in zijn goddelijke wijsheid besloten om na dit mislukte jaartje de prijzen van 7.000 seizoenkaarten met gemiddeld 150 euro te verhogen. Dan zit je behoorlijk in mijn wijk te klussen. Dat heet namelijk humor. Vooral in Rotterdam en Eindhoven liggen ze gierend van het lachen op de grond van hun supporterscafés. Je prijs verhogen na zo’n zeperd.Waarom meer geld?”, vroeg ik deze week in een café aan een bobo van Ajax, die mij uitlegde dat hij dat geleerd had van ABN Amro, vele jaren hun shirtsponsor. Goed voor jezelf zorgen was het motto van de bankiers die jaren meedronken in het spelershome en de bestuurskamer. En daar heeft iedereen bij Ajax goed naar geluisterd. Goed voor jezelf zorgen.”Fabian van der Poll in dezelfde krant:

“Direct na de brief van commercieel directeur Edwin van der Sar („Beste Ajacieden”) volgde commotie onder seizoenkaarthouders. Teneur van hun kritiek: hoe durft Ajax prijzen te verhogen terwijl de kwaliteit van het voetbal afneemt. Ajax staat tien punten achter op koploper PSV, werd snel uitgeschakeld in de KNVB-beker en sneuvelde opnieuw vroeg in de Champions League, om vervolgens weer de Europa League uit te worden geknikkerd. Frank de Boer zei het zelf zondag: „Als je kijkt naar de vorm van de spelers, dan presteren er dit seizoen te veel ondermaats.”

 

Dit bericht is geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink.

Een reactie op Bonus bij ABN AMRO en prijsverhoging bij AJAX

  1. Edwin Kalmijn schreef:

    Nou ik betaal volgend jaar weer 2x €470,- Ze hebben op de hoofdtribune de prijzen gelijk gehouden en laten we wel wezen dat de Europese wedstrijden niet al te duur waren. En aan de overzijde waren de kaarten aan het veld al ruim €630,- Vergeleken andere Europese landen valt dat denk ik nog wel mee

Reacties zijn gesloten.